Kupujesz wycieczkę? Nie zapomnij również o wykupieniu ubezpieczenia turystycznego z możliwością zwrotu kosztów rezygnacji z podróży!
Pandemia SARS-COV-2 sprawiła, że planowanie wyjazdów zagranicznych jest bardzo ryzykowne. Nagłe zachorowanie lub inne losowe zdarzenie życiowe, może obrócić nasze plany o 180 stopni. Sytuacja z dnia na dzień może się diametralnie zmienić, w związku z tym, lepiej ubezpieczyć się od rezygnacji z wyjazdu. Ubezpieczenie kosztów rezygnacji zapewnia ochronę na wypadek dwóch sytuacji: rezygnacji lub przerwania podróży. Ubezpieczyciel pokryje koszty poniesione w związku z wyjazdem, jeżeli przed rozpoczęciem podróży będziemy zmuszeni zrezygnować z wyjazdu z powodu, który jest wymieniony w OWU Koszty Rezygnacji TU EUROPA.
Warto wspomnieć, że nasz ubezpieczyciel TU EUROPA rozszerzył dla Naszych Klientów ochronę kosztów związanych z podróżą w sytuacji trafienia na kwarantannę związaną z COVID -19. Rozszerzyliśmy zakres ubezpieczenia o:
- możliwość rezygnacji lub przerwania podróży z powodu kwarantanny związanej z COVID -19 ubezpieczonego, współuczestnika podróży, a także ich dzieci;
- wprowadzenie możliwości zawarcia umowy ubezpieczenia w terminie 7 dni i mniej przed rozpoczęciem podróży;
- wprowadzenie jednolitego terminu przystąpienia do umowy ubezpieczenia Koszty Rezygnacji w obu wariantach, gdy do rozpoczęcia podróży jest 30 dni lub mniej. W takiej sytuacji do ubezpieczenia Koszty Rezygnacji będzie można przystąpić w dniu zawarcia umowy podróży.
Masz jeszcze jakieś pytania? W związku z tym pędzimy z odpowiedzią! 🙂
W jakim terminie mogę kupić ubezpieczenie kosztów rezygnacji z podróży?
Jeśli do wyjazdu zostało więcej niż 30 dni, to:
- w wariancie 100% w terminie 10 dni następujących po dniu zawarcia umowy podróży
- w wariancie 100% Max w terminie 3 dni następujących po dniu zawarcia umowy podróży.
Jeśli do wyjazdu zostało 30 dni lub mniej, ubezpieczenie Koszty Rezygnacji w obu wariantach można kupić tylko w dniu zawarcia umowy podróży.
Dzień zawarcia umowy podróży jest to dzień podpisania umowy podróży.
Czy mogę bez powodu zrezygnować z podróży i dostanę zwrot poniesionych środków z ubezpieczenia?
Aby otrzymać zwrot środków z ubezpieczenia należy udokumentować przyczynę odwołania podróży. Powody rezygnacji dla poszczególnych wariantów ubezpieczenia wymieniamy w tabeli w OWU Koszty Rezygnacji TU EUROPA. W ubezpieczeniu w wariancie 100% można zrezygnować z podróży aż z 19 przyczyn, między innymi z powodu nagłego zachorowania, nieszczęśliwego wypadku, a także z powodu kradzieży dokumentów niezbędnych w podróży lub kradzieży samochodu.
W wariancie 100%, po zapłaceniu dodatkowej składki można zrezygnować z powodu:
- nagłego zachorowania będącego następstwem choroby przewlekłej (zwyżka 100%),
- zachorowania na Covid-19 i kwarantanny związanej z Covid-19 (zwyżka 60%).
W wariancie 100% Max, oprócz przyczyn wymienionych w wariancie 100%, można dodatkowo zrezygnować z powodu: nagłego zachorowania będącego następstwem choroby przewlekłej, zachorowania na Covid-19 i kwarantanny związanej z Covid-19, aktu terrorystycznego, otrzymania propozycji adopcji dziecka i otrzymania powołania do rozgrywek sportowych.
Pełen katalog powodów rezygnacji znajduje się w OWU Koszty Rezygnacji TU EUROPA
Rozmyślenie się z podróży nie stanowi podstawy do zwrotu poniesionych na podróż kosztów.
Czy ubezpieczenie kosztów rezygnacji zapewnia ochronę na wypadek rezygnacji lub przerwania podróży z powodu zachorowania przez ubezpieczonego na Covid-19?
Rezygnacja lub przerwanie podróży z powodu zachorowania na Covid-19 jest możliwa wyłącznie, jeśli posiadasz ubezpieczenie:
- w wariancie 100% rozszerzonym, po zapłaceniu dodatkowej składki, o zachorowanie na Covid-19 i kwarantannę związaną z Covid-19 lub
- w wariancie 100% Max, w cenie którego jest możliwość rezygnacji z powodu zachorowania na Covid-19 lub objęcia kwarantanną związaną z Covid-19.
Zachorowanie na Covid-19 musi być potwierdzone testem antygenowym lub PCR oraz nie może rokować wyzdrowienia do dnia rozpoczęcia podróży lub musi mieć miejsce w czasie podróży.
Co, jeśli zostałem objęty kwarantanną przed wyjazdem? Czy ubezpieczenie zadziała?
Tak, jeśli przed wyjazdem zostanie nałożona na Ciebie indywidualna kwarantanna z powodu tego, że miałeś kontakt z osobą chorą na Covid-19, ubezpieczyciel wypłaci świadczenie. Musisz potwierdzić kwarantannę dokumentem wydanym przez uprawniony do tego podmiot, który będzie zawierał daty jej trwania.
Anulacja podróży z powodu objęcia kwarantanną związaną z Covid-19 jest możliwa, jeśli posiadasz ubezpieczenie:
- w wariancie 100% rozszerzonym, po zapłaceniu dodatkowej składki, o zachorowanie na Covid-19 i kwarantannę związaną z Covid-19 lub
- w wariancie 100% Max, w cenie którego jest możliwość rezygnacji z powodu zachorowania na Covid-19 lub objęcia kwarantanną związaną z Covid-19.
Czy mogę zrezygnować z powodu zachorowania na Covid-19 rodziców, teściów pozostających w kraju?
Ubezpieczyciel wypłaci świadczenie, gdy rodzice lub teściowie pozostają w kraju i zachorują na Covid-19, pod warunkiem posiadania przez Ciebie ubezpieczenia:
- w wariancie 100% rozszerzonym, po zapłaceniu dodatkowej składki, o zachorowanie na Covid-19 i kwarantannę związaną z Covid-19 lub
- w wariancie 100% Max, w cenie którego jest możliwość rezygnacji z powodu zachorowania na Covid-19 lub objęcia kwarantanną związaną z Covid-19.
W takiej sytuacji zachorowanie na Covid-19 musi być potwierdzone testem antygenowym lub PCR. Dodatkowo stan chorego musi wymagać natychmiastowej hospitalizacji i nie rokować wyzdrowienia do dnia rozpoczęcia podróży albo zachorowanie musi mieć miejsce w trakcie podróży.
Co jest zwracane w przypadku przerwania podróży?
W przypadku przerwania podróży ubezpieczyciel zwraca koszty za niewykorzystaną część świadczeń wynikających z umowy podróży. Dodatkowo są zwracane koszty transportu powrotnego do domu – jeśli umowa podróży je obejmowała, a Ty nie może wykorzystać środka transportu, który był zapewniony w ramach tej umowy. Ubezpieczyciel robi to maksymalnie do wysokości kosztów za transport powrotny, które były przewidziane w umowie podróży.
Jak zgłosić szkodę z ubezpieczenia kosztów rezygnacji?
W celu otrzymania świadczenia ubezpieczeniowego powinieneś:
1) poinformować ACTIVTOUR o:
- a) rezygnacji z podróży – do 3 dni od zdarzenia i przed datą rozpoczęcia podróży, lub
- b) przerwaniu podróży – do 3 dni od zdarzenia,
oraz
2) zgłosić szkodę do TU Europa do 7 dni od zdarzenia:
- a) elektronicznie na stronie: www.tueuropa.pl/zglos-szkode
- b) pisemnie lub osobiście: TU Europa S.A., ul. Gwiaździsta 62, 53-413 Wrocław
- c) telefonicznie pod nr 801 500 300 lub (+48) 71 36 92 887 dołączając dokumenty, które potwierdzają poniesione koszty oraz zajście zdarzenia objętego ubezpieczeniem.
Po więcej szczegółowych informacji zapraszamy do kontaktu z ACTIVTOUR: nr tel. 695 427 447 lub e-mail: info@activtour.pl/ gosia@activtour.pl